nedelja, 01. februar 2015

In zdaj...z novo nadledvičnico v svet :)

Po dobrem letu je že čas za nov zapis. Veliko se je spremenilo, ne pa vse:)

Zelo sem vesela, ko vidim, da je moj blog zaživel med ljudmi, predvsem med dekleti (zanimivo je, da so me do sedaj kontaktirale le ženske, ker kolikor vem, atopijski dermatitis ne izbira svojih žrtev po spolu). Hvala vsem, ki ste me poiskale in ki ste tako pogumne, da se kljub temu, da veste, kako težka bo pot, podajate nanjo.

Medtem sem konec decembra dobila tudi izvide iz endokrinologije, ki so potrdili, da sta se moji nadledvičnici po enem letu in treh mesecih jemanja nadomestne terapije s kortizolom obnovili! V zadnjih mesecih sem dejansko prenehala (postopno) z jemanjem tabletk kortizola in nisem imela nobenega rebounda (povratnega poslabšanja) v obliki rdeče kože ali otečenih sklepov. Torej nadomestna terapija prav zares deluje in je varna, seveda če jo pravilno uporabljaš.

Stanje kože pa je tri leta in pol po prenehanju mazanja steroidov sledeče: na obrazu je koža že zelo znormalizirana, gubice pod očmi so se zmanjšale na komaj opazne. Lahko rečem, da zgledam prav dobro:) Oči mi že kako leto ne zatekajo več ponoči. Koža na vratu postaja normalnejša, ni več zadebeljena, je pa tekstura še vedno bolj gubasta od normalne kože, keratin in elastan počasi prihajata spet na svoje mesto. Prsni koš je super, razen po dekolteju me občasno srbi, sicer tu ni težav. Najslabše so še vedno roke in noge v pregibih , kjer je bilo kreme, kot že tisočkrat povedano, nanešeno največ. Tu se pojavljajo drobne srbeče pikice, poslabšanje se pojavi predvsem v obdobju menstruacije. Zjutraj je koža zelo suha, sploh zdaj pozimi, tako da jo po tuširanju takoj namažem z eucerolom z 30% vodo. Čez dan se mi ni treba mazati, zvečer pa le po pregibih in obrazu preden grem spat.

Spanje se je znormaliziralo, ponoči se redko zbujam, čeprav me bioritem malo zafrkava in zjutraj težko zgodaj vstanem, kar pa najbrž ni več posledica bolezni, ampak moja osebna lastnost, sploh dokler še nisem v službi;) Dobro se počutim, če lahko spim vsaj 9 ur, mislim, da nadledvičnica še ni čisto perfektna, ker sem po dolgem dnevu, če zgodaj vstanem, še vedno izredno utrujena. Nimam pa več dnevnih ali dopoldanskih zaspanosti, ki so se mi prej pojavljale celo srednjo šolo in faks. Na splošno imam čez dan več energije kot kdajkoli prej. Pazim, da se ne ukvarjam s pretežkimi fizičnimi športi, joga in ples sta mi najbolj všeč. Postopno nabiram tudi fizično kondicijo in moč.

Spomladi začnem s specializacijo iz psihiatrije in moram reči, da se je zelo veselim. Počutim se kos težki nalogi, čutim, da so me ta tri leta borbe s telesom in psiho oborožila z znanjem o sebi in drugih, ki mi bo pomagalo tudi v poklicu.

Kdaj bo moja koža popolnoma zdrava, ne vem. Vem, da bo. In vem, da sem že zdaj v psihofizično mnogo boljšem stanju kot kadarkoli prej. Prepoznati in premagovati odvisnosti je temelj zdravja, temelj zdrave psihe, pa naj bodo kakršnekoli vrste že. Brez tega temelja se vsaka gradnja kmalu zamaje in zruši.

Hvala tistim, ki mi stojite ob strani in srečno vsem v novem letu 2015!

Špela

2 komentarja:

  1. Pozdravljena Špela,

    sem v 5 mesecu TSW, prosil bi za kontakt za par nasvetov.
    Hvala.

    Aleš

    OdgovoriIzbriši
  2. Zivijo Ales, lahko me dodas na FB, ce ga imas : Spela Prelovsek ali pa pisi na mail spela.prelovsek@gmail.com.

    OdgovoriIzbriši