nedelja, 20. januar 2013

Melem - ''čudežna'' kremica iz Srbije - dokazano vsebuje kortikosteroide (prav tako najverjetneje Euten)

Mislim, da moram opozoriti na nevarnost izdelkov za ekcem, psoriazo itd..., ki jih veliko ljudi naroča iz Srbije, pa tudi Hrvaške. Ne bom trdila, da vse vsebujejo steroide, nekatere pa prav gotovo.

Prejšnji teden mi je na pot prišla prav taka kremica z imenom Melem. Baje se jo da za 45 eurov kupiti od nekega privat proizvajalca v Srbiji. Na njej piše, da vsebuje le naravne čebelje proizvode. Gospa, ki mi jo je dala za poskusit, mi je rekla, da deluje neverjetno dobro in da so tudi otroci njenih prijateljev, katerim steroidi niso pomagali, po uporabi te kreme imeli lepo kožo.

Nanesla sem jo le enkrat, na dele telesa kjer imam še vedno najbolj poškodovano kožo - lica, vrat, hrbtišča dlani, pregibe rok in nog. Po petih minutah je vsa rdečica izginila. Naslednji dan so se mi vse rane na koži zaprle, koža je bila bleda in mehka. Čez dva dni sem imela občutek, da sem ozdravljena. Potem pa se je začelo... Tretji dan je nazaj prišla oteklina okoli oči, četrti dan se je oteklina in rdečina razširila na celoten obraz, v naslednjih dneh pa na celotno telo. Tako močnega izbruha nisem imela že dolgo. Obraz mi je žarel od vročine, počutila sem se slabo, spet me je tresla mrzlica.

Kako, da sem tako prepričana, da so v kremi steroidi? Četrti dan po nanosu kreme sem imela po naključju pregled pri moji dermatologinji. Povedala sem ji za uporabo melema in takoj mi je razjasnila celotno zadevo. Pred nekaj leti je dala podobno kremico iz Srbije v testiranje sestavin in pokazalo se je, da vsebuje SUPERPOTENTNE kortikosteroide, tako močne, da se jih pri nas sploh več ne sme uporabljati. To pojasni zakaj kremica deluje tudi pri otrocih, pri katerih šibki kortikosteroidi ne primejo. Odziv moje kože na kremo je bil torej pričakovan- rebound fenomen, ki se je pokazal po štirih dneh neverjetno lepe kože, pa zaradi moje dolgoletne ''zasvojenosti'' še toliko močnejši.

Upam, da tole sporočilo zakroži med ljudmi. Gospa, ki mi je kremo podarila, je obljubila, da jo bo odnesla na testiranje, in če se izkaže, da vsebuje steroide, bo tudi ona naredlia ''kampanjo ozaveščanja'' ljudi. Mislim pa, da po moji izkušnji lahko sama že kar z veliko gotovostjo trdim, da maža res vsebuje steroid. Pazite torej, posebej starši, s čim mažete svoje otroke, da jim ne naredite več škode kot koristi!

Nadaljevanje zgodbe o testiranju krem (14.8.2014):

Izvedela sem, kako se je zgodba s testiranjem krem nato zaključila (sem sodi Melem pa tudi krem Dr. Vasiča prav tako iz Srbije). Moja dermatologinja (z Dermatološke klinike v Ljubljani) mi je povedala, da je sodelovala s študentko iz Farmacevtske fakultete v Lj, ki si je za svojo diplomsko nalogo izbrala temo kako dokazovati vsebnost primesi kortikosteroidnih preparatov v mazilih z naravnimi izvlečki. Tu je izvelček njene diplomske naloge:

 http://www.ffa.uni-lj.si/knjiznica/diplome-magisteriji-in-doktorati/?tx_sevenpack_pi1%5Bshow_uid%5D=1047&cHash=3ed8fe9d4264c4896154f51fcee03272

Dodajam pa še moje lastno opažanje- prijateljica ki je uporabljala kremo Euten- Bioeliksir, ki se po raznih časopisih in po internetu prav tako oglašuje kot čudežna naravna krema, ki zdravi dermatitis in luskavico, je po prenehanju uporabe le-te prav tako šla skozi identični odtegnitveni sindrom, kot že toliko drugih ljudi, ki so prenehali uporabljati kortkosteroidna mazila. Glede na to, da sem na internetu našla opozorila, da so na Hrvaškem tudi v Eutenu (določenih serijah) uspeli dokazati vsebnost steroidov, sem skoraj 100% gotova, da je tudi uspešnost te kreme le posledica skritih steroidov in ne njenih ''edistvenih'' naravnih sestavin. Dopuščam možnost, da obstajajo tudi serije Eutena brez steroidov, vendar sem prepričana, da takšna krema potem tudi nima svojih ''čudežnih učinkov'' pri zdravljenju vnetja kože.



7 komentarjev:

  1. Hello Spela!
    Very beautiful photos, all the photos in your blog.Where this beautiful forest is situated?
    Sorry, i just wonder, are you in TSW?
    Your blog adress is on the itsan website, so i just decided to visit. But so sorry that i dont understand. But language of your blog very similar to mine, russian).
    Anyway, hope you are well!
    I'm in TSW by the way.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hey Minnie,
    sorry I completely overlooked your message. Yeah this forest is in LJubljana, Slovenia;) Yes Im in TSW. Sorry to hear you are too...Its a shitty road, but worth traveling.
    Hope you are doing good,

    S

    OdgovoriIzbriši
  3. Spela, thank you for your reply! Slovenia is very beautiful!
    It is 1 year and 9m since i'am off steroids.still have flares and breaks.
    Hope you are doing good too!
    Just wanted to ask you,if you dont mind, have you done those photos while you in tsw? I really like photography as art, but frightened to go out very often. Sometimes when weather is so good want to make some pictures,but debating so long and cant decide to go out,even if it's dark outside.Heh). Sad and funny together.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hey Minnie,

    thank you, Slovenia is really amazing country:) Uhh, we quit steroids almost at the same time!Im also still flaring, not over yet.
    Yes I have done photos in the last two years, during TSW. I dont really mind too much about what people think about my looks, however I dont go in to public too often, I prefer nature and being alone or with friends. LIke everyone in this condition... I like to take walks when its dark:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pozdravljeni Špela,
    sem mamica deklice z atopijskim dermatitisom in goro receptov za kortikosteroide, ki jih nimam namena uporabljati.
    Morda veste kako se je končalo testiranje melema? Na forumih ga samo hvalijo, mene pa skrbi..
    lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdravljeni!
      Saj sem ze nameravala napisati novo objavo o tem, pa mi kar nekako uhaja izpred nosa:)
      Vasičev melem in Euten zagotovo vsebujeta močne kortikosteroide, saj je letos poleti studentka farmakologije (imena se na zalost zdaje ne spomnim, lahko pa ga izvem) celo diplomirala iz dokazovanja steroidov v raznih kremicah in ti dvoji sta bili zagotovo pozitivni. Na splosno za Melem ne morem nic trditi, ker obstaja vec razlicnih melemov in ni nujno da vsi vsebujejo steroide. Ce pa prihajajo iz Srbije pa po mojem velja posebna pazljivost, ker je tam nadzor nad sestavinami v kremah zelo slab in zato se v njih lahko znajde karkoli, ne da bi to pisalo na sestavinah. Srecno in veliko zdravja v novem letu vam zelim!:)

      Izbriši
  6. Bo že res, da čudežne kremice (še) niso odkrili in se bomo morali drugače lotiti te naše kože. Od znotraj, za začetek.
    Vse dobro in čim hitrejše okrevanje!

    OdgovoriIzbriši